Your profile reflects your reputation, it will build itself as you create new debates, write arguments and form new relationships.
Make it even more personal by adding your own picture and updating your basics.
Reward Points: | 2 |
Efficiency:
Efficiency is a measure of the effectiveness of your arguments. It is the number of up votes divided by the total number of votes you have (percentage of votes that are positive). Choose your words carefully so your efficiency score will remain high. | 100% |
Arguments: | 2 |
Debates: | 0 |
Inducirani ili prirodan virus zahvatio je svijet koji otežava normalan život ljudske vrste ujedno i njihove egzistencije. Pitanje koje se nadmeće ljudima je; “Trebali se svijet prepustiti prirodnoj selekciji ili pak iskoristiti svoje intelektualne vrijednosti u svrhu prezivljavanja najugroženijih? “
Samim time, tijekom povijesti dalo se naslutiti dolazak još jedne pandemije. Razlog tome bila bi svrha koju čovjek oduzima prirodi te njena neadekvatna uporaba. Prema filozofu Karlu Marxu, zadaća svakoga filozofa je uputiti pojedinca prema kritičkom osvrtu na pojedini problem. Stoga pojedinac sam bira hoće li slijepo vjerovati masi ili će se oduprijeti okovima društva i izdvojiti svoje mišljenje kao individua.Ono što Marx zahtjeva od svakog pojedinca jest težnja odbacivanja materijalističkog te stvaranje zajednice koja će uvažavati etičke, socijalne i ekološke zahtjeve. Prema tome, etika odgovornosti više ne može biti usmjerena samo na čovjeka, potrebno je pobrinuti se za prirodu unutar koje čovjek postoji. Dakle, čovjek treba biti podređen prirodi s obzirom da je on tek maleni kotačić unutar njezinog stvaranja. Njemu je povjerena moć nad njome, ali i ne moć zlouporabe njezine svrhe. Priroda bez čovjeka će opstati, no upitno je hoće li se čovjek snaći bez nje. Argument koji predlažemo ovoj tezi jest pojava globalnih pandemija tijekom gospodarskih vrhunaca. U trenutku kada priroda postane ugrožena, brani se mehanizmom različitih bolesti, ali i štetnih pojava unutar mora, novih i otpornijih vrsta te povećanjem brojnosti onih najopasnijih. Uloga čovjeka koju bi trebao preuzeti na sebe jest da je on na Zemlji gost, koji svojim znanjem i vještinama treba olakšati i usmjeriti bolji razvoj prirode te potaknuti na stvaranje bolje okoline i ekološkog sustava.Jonas nas svojom etikom odgovornosti usmjerava da izmjenimo način na koji djelujemo. Govori kako etika ne smije biti usmjerena samo na čovjeka nego i na prirodu nad kojom imamo moć. No, ista ta moć ne smijemo koristiti isključivo za iskorištavanje prirode nego se o istoj trebamo i skrbiti. Jonasovu etiku povezujemo sa Marxovom etikom prema kojoj ljudi trebaju promjeniti kapitalistički sustav uzimajući u obzir i skrb o okolišu.
-Lucija Iživkić, Klara Guberac, Petra Cikač, Filipa Marta Šitum
Inducirani ili prirodan virus zahvatio je svijet koji otežava normalan život ljudske vrste ujedno i njihove egzistencije. Pitanje koje se nadmeće ljudima je; “Trebali se svijet prepustiti prirodnoj selekciji ili pak iskoristiti svoje intelektualne vrijednosti u svrhu prezivljavanja najugroženijih? “
Samim time, tijekom povijesti dalo se naslutiti dolazak još jedne pandemije. Razlog tome bila bi svrha koju čovjek oduzima prirodi te njena neadekvatna uporaba. Prema filozofu Karlu Marxu, zadaća svakoga filozofa je uputiti pojedinca prema kritičkom osvrtu na pojedini problem. Stoga pojedinac sam bira hoće li slijepo vjerovati masi ili će se oduprijeti okovima društva i izdvojiti svoje mišljenje kao individua.Ono što Marx zahtjeva od svakog pojedinca jest težnja odbacivanja materijalističkog te stvaranje zajednice koja će uvažavati etičke, socijalne i ekološke zahtjeve. Prema tome, etika odgovornosti više ne može biti usmjerena samo na čovjeka, potrebno je pobrinuti se za prirodu unutar koje čovjek postoji. Dakle, čovjek treba biti podređen prirodi s obzirom da je on tek maleni kotačić unutar njezinog stvaranja. Njemu je povjerena moć nad njome, ali i ne moć zlouporabe njezine svrhe. Priroda bez čovjeka će opstati, no upitno je hoće li se čovjek snaći bez nje. Argument koji predlažemo ovoj tezi jest pojava globalnih pandemija tijekom gospodarskih vrhunaca. U trenutku kada priroda postane ugrožena, brani se mehanizmom različitih bolesti, ali i štetnih pojava unutar mora, novih i otpornijih vrsta te povećanjem brojnosti onih najopasnijih. Uloga čovjeka koju bi trebao preuzeti na sebe jest da je on na Zemlji gost, koji svojim znanjem i vještinama treba olakšati i usmjeriti bolji razvoj prirode te potaknuti na stvaranje bolje okoline i ekološkog sustava.Jonas nas svojom etikom odgovornosti usmjerava da izmjenimo način na koji djelujemo. Govori kako etika ne smije biti usmjerena samo na čovjeka nego i na prirodu nad kojom imamo moć. No, ista ta moć ne smijemo koristiti isključivo za iskorištavanje prirode nego se o istoj trebamo i skrbiti. Jonasovu etiku povezujemo sa Marxovom etikom prema kojoj ljudi trebaju promjeniti kapitalistički sustav uzimajući u obzir i skrb o okolišu.
-Lucija Iživkić, Klara Guberac, Petra Cikač, Filipa Marta Šitum
I am probably a good person but I haven't taken the time to fill out my profile, so you'll never know! |