Your profile reflects your reputation, it will build itself as you create new debates, write arguments and form new relationships.
Make it even more personal by adding your own picture and updating your basics.
Reward Points: | 1 |
Efficiency:
Efficiency is a measure of the effectiveness of your arguments. It is the number of up votes divided by the total number of votes you have (percentage of votes that are positive). Choose your words carefully so your efficiency score will remain high. | 100% |
Arguments: | 1 |
Debates: | 0 |
Karl Marx vrlo je vješto odredio ulogu filozofa i filozofije – revolucionarno izmijeniti svijet. Zanimljivo je što je svijetu konstantno potrebna revolucionarna promjena, a još zanimljivije što ta potreba nikad neće nestati. Upravo je zato to toliko teška zadaća jer je, usuđujem se reći, neostvariva. A neostvarivom ju čine ljudi koji su važan dio svijeta, nisu ljudi važan dio svijeta jer su svijetu potrebni, nego jer su sami sebi dodijelili tu važnost. Sebe, svoj društveni i gospodarski razvoj nadredili su prirodi. Takav sustav može funkcionirati neko vrijeme, sve dok se ne pojavi neki bauk, nešto što će u ljudima izazvati strah. Takvih bauka ima mnogo, ljudi se ne znaju nositi ni s onima koje su sami planirano stvorili, a kamoli s onima koji su neplanirano nastali. Jedan takav je u vrlo kratkom roku promijenio način života, coronavirus. Bauk je izazvan strahom, a strah je izazvan stanjem u kojem si nemoćan. Ljudi su, unatoč brojnim upozorenjima, coronavirus dočekali nespremni i zato je jedino što sada preostaje nositi se sa posljedicama nespremnosti najbolje moguće. Da je Hans Jonas uspio revolucionirati svijet ljudi bi o prirodi skrbili i već u korijenu mogućnost ekološke katastrofe bila bi manja, a kad bi do nje i došlo ljudi bi na nju bili spremni. Ali budući da govorimo o ljudima takva izmjena svijeta nije se dogodila. Ta kombinacija filozofije humanizma uz etiku odgovornosti usko je povezana sa stavom Immanuela Kanta, prema kojemu ljudi i svaki pojedinac imaju dužnost odgovorno provoditi svoju slobodu i u tom slučaju svojim ponašanjem ne ugrožavati nikoga i ništa oko sebe.
Smatram da ljudi nikada neće sebe, svoj društveni i gospodarski razvoj staviti u podređen položj jer to nije nužno. Mislim da bi čitav koncept nadređenosti i podređenosti čovjeka i njegova razvoja u odnosu sa prirodom trebao biti takav da je granica, ako mora postojati, jedva vidljiva; svojevrsna koegzistencija. Ali bojim se da bi to bio još jedan neuspjeli pokušaj revolucionarne izmjene svijeta.
Marta Barunčić, 4.b
I am probably a good person but I haven't taken the time to fill out my profile, so you'll never know! |